Online feladatbank – Ha újra iskolába megyek

Ha újra iskolába megyek

Írjatok egy listát arról, hogy mi mindent fogtok bepótolni, kipróbálni, ha újra együtt lesz az osztály és személyesen találkoztok az iskolában!

Díszítsétek rajzokkal, matricákkal! Legyen nálatok, amikor ismét együtt lesztek és folyamatosan kövessétek nyomon, hogy kinek mit sikerült megvalósítania a napok, hetek során. Amit elértetek, azt pipáljátok vagy húzzátok ki a listáról!

Online feladatbank – Ha újra iskolába megyek
alkotó
egyéni
Online feladatbank – Ha újra iskolába megyek
Korosztály: Felsősök
Eszközök: papír, színes, matrica
Megosztás:
Még több játékos gyakorlat a Boldogságóra könyvekben
Ismerd meg a több mint 200 személyiségfejlesztő játékot és gyakorlatot tartalmazó Boldogságóra könyveket!
Pozitivity, a pozitív gondolkodást fejlesztő családi társasjáték
Hozzájárul a pozitív énkép kialakulásához, erősíti az önbizalmat és az erősségekre irányítja a figyelmet.

Ízelítő az elméletből – A célok kitűzése és elérése

A tartós boldogság elérésének egyik legfontosabb stratégiája egy értelmes életcél kitűzése és elérése.

A célok elérésével kapcsolatos néhány kutatás

Richard Wiseman, amerikai pszichológus tudományos vizsgálatot folytatott a motivációról. A programban több mint 5000-en vettek részt a világ minden tájáról, akik különféle célokat akartak elérni. Az egyik csoportot 0,5 évig követték, a másikat 1 évig. A program kezdetén a résztvevők többsége meg volt arról győződve, hogy jól fog teljesíteni. Mégis a program végén csupán 10 % érte el a célját.

Ennek a 10%-nak mindig volt tervük. Továbbá végső céljukat számos közbülső célra bontották, amelyek konkrétak és mérhetők voltak. Így lépésről lépésre alakítottak ki egy olyan folyamatot, amellyel megszabadultak azoktól a félelmektől és megingásoktól, amelyeket a nagyobb célok váltottak volna ki belőlük. Például: ha egy új állás megszerzésében jelölték meg a céljukat, az lett sikeres, aki megfogalmazta, hogyan írja újra az önéletrajzát még az első héten, majd az elkövetkező fél év során kéthetente megpályázott egy újabb állást.

A másik módszer, amit alkalmaztak a sikeres résztvevők, hogy a céljaikról beszéltek pl. a barátaiknak. A kudarctól való félelmet lehet, hogy enyhíti, ha céljainkat megtartjuk magunknak, ám ebből a vizsgálatból kiderült, hogy azt is megkönnyíti, hogy mégse változtassunk az életünkön.

Ezeken kívül gyakran felidézték azokat az előnyöket, amelyekkel céljuk elérése járhat. Például, ha fogyás volt a tét, a sikeres résztvevők azt említették meg, milyen jól fognak mutatni egy számmal kisebb ruhában. Míg a sikertelen résztvevők inkább arról beszéltek, ha nem sikerül lefogyniuk, továbbra is elégedetlenek lesznek a külsejükkel. Fontos módszer még, hogy mindig megjutalmazták magukat, amikor egy részcélt sikerült elérniük.

S végül, amit a sikeres résztvevők a leggyakrabban alkalmaztak, hogy leírták a céljaikat a lehető legkonkrétabban.

Megtaníthatjuk gyermekeinknek a hatékony célkitűzés és a célok melletti elköteleződés készségét. Erről szól a Boldogságóra programunk ötödik hónapja.

 

Ha újra iskolába megyek

Írjatok egy listát arról, hogy mi mindent fogtok bepótolni, kipróbálni, ha újra együtt lesz az osztály és személyesen találkoztok az iskolában!

Díszítsétek rajzokkal, matricákkal! Legyen nálatok, amikor ismét együtt lesztek és folyamatosan kövessétek nyomon, hogy kinek mit sikerült megvalósítania a napok, hetek során. Amit elértetek, azt pipáljátok vagy húzzátok ki a listáról!

Online feladatbank – Ha újra iskolába megyek
alkotó
egyéni
Online feladatbank – Ha újra iskolába megyek
Korosztály: Felsősök
Eszközök: papír, színes, matrica
Megosztás:
Még több játékos gyakorlat a Boldogságóra könyvekben
Ismerd meg a több mint 200 személyiségfejlesztő játékot és gyakorlatot tartalmazó Boldogságóra könyveket!
Pozitivity, a pozitív gondolkodást fejlesztő családi társasjáték
Hozzájárul a pozitív énkép kialakulásához, erősíti az önbizalmat és az erősségekre irányítja a figyelmet.

Ízelítő az elméletből – A célok kitűzése és elérése

A tartós boldogság elérésének egyik legfontosabb stratégiája egy értelmes életcél kitűzése és elérése.

A célok elérésével kapcsolatos néhány kutatás

Richard Wiseman, amerikai pszichológus tudományos vizsgálatot folytatott a motivációról. A programban több mint 5000-en vettek részt a világ minden tájáról, akik különféle célokat akartak elérni. Az egyik csoportot 0,5 évig követték, a másikat 1 évig. A program kezdetén a résztvevők többsége meg volt arról győződve, hogy jól fog teljesíteni. Mégis a program végén csupán 10 % érte el a célját.

Ennek a 10%-nak mindig volt tervük. Továbbá végső céljukat számos közbülső célra bontották, amelyek konkrétak és mérhetők voltak. Így lépésről lépésre alakítottak ki egy olyan folyamatot, amellyel megszabadultak azoktól a félelmektől és megingásoktól, amelyeket a nagyobb célok váltottak volna ki belőlük. Például: ha egy új állás megszerzésében jelölték meg a céljukat, az lett sikeres, aki megfogalmazta, hogyan írja újra az önéletrajzát még az első héten, majd az elkövetkező fél év során kéthetente megpályázott egy újabb állást.

A másik módszer, amit alkalmaztak a sikeres résztvevők, hogy a céljaikról beszéltek pl. a barátaiknak. A kudarctól való félelmet lehet, hogy enyhíti, ha céljainkat megtartjuk magunknak, ám ebből a vizsgálatból kiderült, hogy azt is megkönnyíti, hogy mégse változtassunk az életünkön.

Ezeken kívül gyakran felidézték azokat az előnyöket, amelyekkel céljuk elérése járhat. Például, ha fogyás volt a tét, a sikeres résztvevők azt említették meg, milyen jól fognak mutatni egy számmal kisebb ruhában. Míg a sikertelen résztvevők inkább arról beszéltek, ha nem sikerül lefogyniuk, továbbra is elégedetlenek lesznek a külsejükkel. Fontos módszer még, hogy mindig megjutalmazták magukat, amikor egy részcélt sikerült elérniük.

S végül, amit a sikeres résztvevők a leggyakrabban alkalmaztak, hogy leírták a céljaikat a lehető legkonkrétabban.

Megtaníthatjuk gyermekeinknek a hatékony célkitűzés és a célok melletti elköteleződés készségét. Erről szól a Boldogságóra programunk ötödik hónapja.